Contact

 Sistemul ofera operatorilor economici posibilitatea gestionarii unui catalog electronic de produse / servicii / lucrari numite in continuare repere de catalog. Catalogul electronic constituie baza achizitiilor de tip cumparare directa.

Orice operator economic cu drepturi specifice poate defini repere in propriul catalog electronic in limita numarului de pozitii gratuite sau cumparate. La inregistrarea in sistem, ofertantul primeste o pozitie de catalog gratuita care are perioada de valabilitate de un an. Operatorul economic poate cumpara un numar nelimitat de pozitii de catalog. Se vor putea gestiona mai multe stari la nivel de reper de catalog care sa specifice: daca reperul e nepublicat, daca e publicat (este vizibil autoritatilor contractante care pot initia cumparari directe), sters (exclus din catalog) sau expirat (la expirarea valabilitatii pozitiilor de catalog platite sau gratuite).

Etapele cumpararii directe (achizitiei initiate pe baza catalogul electronic) sunt urmatoarele:

Initiere achizitie- autoritatea contractanta consulta catalogul de produseale ofertantilor, adauga in cosul de cumparaturi reperele dorite si initiaza achizita directa (completeaza denumirea achizitiei, descrierea, conditiile de livrare si plata, cantitatea si pretul, selecteaza tipul de contract, codul CPV si proiectul / programul daca achizitia este finantata din fonduri europene. De asemenea va stabili si data limita pana la care ofertantul poate formula raspunsul.

Decizie ofertant - la primirea cererii, ofertantul are doua optiuni:

sa refuze cererea autoritatii contractante, caz in care e obligat sa completeze motivatia refuzului;

sa accepte cererea autoritatii contractante.

In cazul in care ofertantul nu furnizeaza nici un raspuns pana la data limita de raspuns stabilita de autoritatea contractanta (minim 2 zile de la data initierii achizitiei directe de catre autoritatea contractanta), procesul de achizitie se va inchide, achizitia fiind declarata neatribuita.

Decizie autoritate contractanta (etapa apare doar daca ofertantul a acceptat cererea in faza anterioara) - la primirea ofertei autoritatea contractanta are doua optiuni:

sa accepte oferta operatorului economic;

sa refuze oferta, caz in care va completa motivul refuzului.

Daca autoritatea contractanta nu ia o decizie intr-un numar de maxim 5 zile de la data de raspuns a ofertantului, procesul de achizitie se va inchide, achizitia ramanand neatribuita.

Încă nu te-ai inscris în SEAP/SICAP pentru a participa la cumpararile directe?

Este foarte simplu! Cere o oferta pentru inregirare! În plus poți beneficia și de consultanta în ceea ce privește participarea la cumpararile direct!