Contact

Ceea ce trebuie sa stiti despre licitatiile online

 

 

 

In ultima perioada licitatiile online au castigat tot mai multa popularitate in randul utilizatorilor, acestea putand fi privite ca un mod prin care mediul de afaceri s-a dezvoltat.

 

 

Odata cu dezoltarea produselor software, care permit mediului de afaceri sa cumpere si sa vanda cu ajutorul internetului, sub conditii de securizare, s-a ajuns la noi abordari in domeniul business-ului si la noi strategii potrivite pentru acesta.

Prin urmare licitatiile online a produselor si obiectelor pe Internet s-a dovedit a fi un model de mare success. Licitatiile online fiind  model utilizat atat pentru comertul electronic B-2-B cat si pentru cel B-2C, datorita faptului ca este un domeniu de mare interes, poate fi de asemenea integrat si in e-shopurile obisnuite.

Modelul B-2-B in achizitia publica este aplicat in cazul in care organisme guvernamentale sau mari organizatii lanseaza apeluri pentru licitarea achizitionarii de bunuri sau servicii.

Licitatiile online, au devenit tot mai raspandite in mai multe domenii, iar acestea nu include doar produse spre vanzare ci si servicii. Un alt factor care a contribuit la dezolvatare si popularitatea licitatiilor online au fost costurile reduse de intretinere.

In cadrul licitatiilor online, ofertantii pot fi salvati intr-o baza de date, de unde pot fi monitorizati foarte usor. Acest lucru permite crearea unor multitudini de rapoarte privind situatia sistemului precum si reducerea folosirii hartiei si a timpului alocat pentru intretinere.

 

Avantajele folosirii licitatiilor online:

  • Se pot vedea licitatiile din toate colturile tarii;
  • Pretul de deschidere a unei licitatii sau de depunere a unei oferte pentru o licitatie in curs de desfasurare este simbolic;
  • Nu este nevoie de deplasare intr-un loc anume pentru a participa la o astfel de licitatie (ca in cazul licitatiilor clasice);
  • Posibilitatea de a comunica cu ofertantii;
  • Rapiditate, posibilitatea de a participa la mai multe licitatii intr-un timp foarte scurt.

Achizitiile publice sau licitatiile online, prin internet pot include negocierea electronica, contractarea si licitarea in colaborare, spre exemplu.

In principal, o licitatie online include mai multi vanzatori, operatorul licitatiei elaboreaza mecanismele pentru plasarea obiectului licitatiei pentru licitare ( de obicei prin e-mail) si poate oferi in plus servicii de plati si livrare.

Avantajele inscrierii la o licitatie online se rezuma in principal la posibilitatea obtinerii unor castiguri rapide, din vanzarea de catre oricine in timp record, prin internet a unei game variate de obiecte dar si servicii.  

Pe langa toate aceste avantaje pe care le-am scos in evidenta trebuie sa precizam si faptul ca licitatiile online au si o serie de dezavantaje precum cererea scazuta, desi oricine poate posta  ( deobicei fiind perceputa si o taxa pentru acest lucru) doar pentru 10 %  dintre obiectele scoase la licitatia online exista clienti interesati. Explicatia ar fi oferta mai mare decat cererea, cat si din alte cause precum: pretul de inceput a licitatie online (deseori mult prea mare), lipsa unei prezentari profesionale care sa scoata in evidenta valoarea bunului sau serviciului etc.

Tipuri de licitatii online sau electronice:

  • Licitatia directa standard
  • Licitatia directa cu pret rezervat
  • Licitatia de tip olandez
  • Licitatia inversa standard
  • Licitatia inversa cu pret rezervat